Rudi is jarig!

5 augustus 2013 - Gold Beach, Oregon, Verenigde Staten

5 augustus 2013
Rudi is jarig! hieperdepiep hoera! Steijn, Esmee en Annemarie zijn stiekem naar de bakker gelopen om een taart te halen. De bakker zat toevallig om de hoek. Alleen is er afgelopen nacht een automobilist tegen een elektriciteitspaal gereden waardoor de stroom in het hotel en de rest van het blok vannacht uit is gevallen. De taart moest natuurlijk worden afgerekend maar we hebben geen contant geld meer omdat we nergens kunnen wisselen en we nog even wat op moeten nemen. We betalen eigenlijk alles met de creditcard. Hier is dat een beetje de standaard en het werkt prima maar zonder stroom is dat toch een beetje lastig. Annemarie stelde voor ergens in de stad geld op te gaan nemen en dan terug te komen maar dit vond de bakker niet nodig. Hij feliciteerde Annemarie, Steijn en Esmee en wenste ons een gezellige verjaardag toe met een gesponsorde taart van Marie Callenders Restaurant and Bakery in Eureka.

Vind leuk op Facebook

Ben je er een keer in de buurt, gewoon even een taartje kopen!!

Ook vandaag hebben we niet veel op het programma staan. Omdat het aan de kust nog steeds bewolkt, mistig en koud is besluiten we vandaag wat kilometers te maken. We hebben dan ook een aardig stuk over de 101 afgelegd met eigenlijk meer en meer van hetzelfde. Het is allemaal erg mooi maar kilometers lang meer van hetzelfde. Voordat we de taart aanvallen rijden we even langs een koffiekraam drive thru voor een large en een small koffie om vervolgens een bordje met een picknicktafel te volgen. Het bordje stuurt ons echter van de grote weg af en laat ons vervolgens aan ons lot over.

blueberry pie

We rijden wat rond en gokken een beetje welke kant we op moeten maar stranden bij een grote parkeerplaats waar veel indianen of eigenlijk de natives rondliepen. Ze waren druk bezig met bakken vol ijs te scheppen en een kraan te bedienen waar bakken aanhingen met vis. De parkeerplaats is blijkbaar van een klein vissershaventje en ligt in een reservaat voor natives. Op de parkeerplaats genieten we enorm van de taart. De blueberry pie is een echte Amerkaanse taart en hij smaakt geweldig.

Verder hebben we zoals gezegd vandaag niet veel gedaan. Een paar boodschappen in de supermarkt en een hapje eten bij Denny's. We zijn doorgereden tot de plaats Gold Beach. We zijn gestopt bij één van de hotels en Annemarie is gaan vragen of we terecht konden. Gelijk heeft ze alles geregeld en we slapen vannacht in een kleine lodge met een aparte kamer voor Steijn (met een echte tv! ;-) ) en een open haard welke inmiddels al brandt. Maar voor dit alles zijn we eerst even naar het strand gelopen. Het hotel ligt aan het strand en we hebben hier heerlijk gewandeld, gespeeld en wat foto's gemaakt. Steijn kwam voorzichtig naar Annemarie en vroeg of het erg zou zijn wanneer zijn broek vies zou worden. Annemarie vertelde hem dat dit geen probleem was en Steijn begon zichzelf in te graven in het zand. Het mistige en koelere weer was eigenlijk best lekker zo aan de kust.

Steijn

1. Zus en zo:
    16 augustus 2013
    Heerlijk vakantiegevoel zo :)
    En nu even nog for the record op August 5th.. gefeliciteerd. HAHAHA